Interjúk : Drumheads magazin: A csúcson - interjú Gustav Schäferrel |
Drumheads magazin: A csúcson - interjú Gustav Schäferrel
Anett 2009.12.27. 19:26
Mert a zenészek még olyan fiatalok voltak, sok állítólagos
szakértő még kinevette a Tokio Hotel áttörését.
Négy évvel később a banda világszerte turnézik és egyik
rekordot a másik után dönti meg.
A pletykák helyett Gustav világosan beszél Németország első
számú szupercsapatában való dobolásról.
Drumheads!!: Már nagyon fiatalon a nagy színpad hideg vizébe
dobtak titeket. Úgy érzed, hogy most már biztosabbá váltál a dobolásban?
Gustav Schäfer: Szerintem, soha sem leszek elég biztos.
Ideges vagyok egy show előtt és néha egyszerűen ez a hiba a fellépésnél. De
olyan nagy nevek, mint Chad Smith vagy Danny Carey is hibázik néha, ez tiszta
ugye. Aki 13.000 ember előtt áll, nem izgatott és minden shown tökéletesen
játszik, az az én szemszögemből nem igazi dobos!
Drumheads!!: Mi
izgalmas neked a dobolásban és zenésznek lenni, aki mindig hátul ül?
Gustav Schäfer: Szerintem szuper, hogy a háttérben
szerepelek és a legtöbben egyáltalán nem tudják, milyen terhek nyomják egy
dobos vállát. Persze más zenészeknél is
a színpadon, ha a dobos lemarad, akkor a dal el van szarva. Valaki egyszer azt
mondta nekem, hogy a dobos a banda óraműje. Ő egyedül határozza meg a tempót és
mindenkinek hallgatnia kell rá, mikor mondja azt, hogy '1'.
Drumheads!!: Egy Tokio hotel koncerten milyen fontos egy
dobos látószemszöge? Mit kell tudnod?
Gustav Schäfer: Elsőnek természetesen a dalokat kell tudnom
és azokat tudom! Néha ezeket élőben máshogy játszom, mint a lemezen és épp az
új albumunkon is nagy átalakításon esett át, mert sok ritmust is programoztunk
bele. Egyébként ez olyan, mint minden más bandánál is. A dobos hátul ül és
élvezi.
Drumheads!!: Melyik dalt játszod a legszívesebben a
színpadon?
Gustav Schäfer: Ez nálam állandóan változik. A komplikált
ütések rajongója vagyok. Most a legszívesebben a "Komm"-ot ill. az
angol verzióját a "Noise"-t és a "Für immer jetzt" vagy a
"Forever now"-t játszom. Ezeket a dalokat nagyon szívesen játszom, és
jó nyomást adnak a színpad előtt.
Drumheads!!: Melyik képességed szeretnéd még javítani a
dobon és hogy fognál hozzá?
Gustav Schäfer: Sajnos az utazgatásunk miatt kevés idő marad
nekem a gyakorlásokra, amiket mindig megcsináltam. Ez egy hátrány is nekem.
Mindig ütögetek valami szart és nincs duplaütés. De királyiabbul hangzik! Ahh,
szerintem mindig így fogok játszani. Még senki sem panaszkodik.
Drumheads!!: Mennyit gyakorolsz, mikor még az interjú
időpontok és az autogramosztások is közbejönnek?
Gustav Schäfer: Ha a stúdióba megyek gyakorolni, akkor
mindig 4-5 órát rövid szünetekkel. De akkor fáradt is vagyok.
Drumheads!!: Számodra mi változott az új album felvétele és
a korábbi stúdiómunkálatok között?
Gustav Schäfer: A "Humanoid"-on elektromos dobbal
is játszottam részeket. Hihetetlen készülékek. Egy teljesen új tapasztalat volt
számomra, amiről tudomást szerezhettem. Élőben is fogok néhány dolgot
elektromos dobon játszani.
Drumheads!!: Milyen nehézségeket kellett leküzdened az album
felvételénél?
Gustav Schäfer: Néha ez igazán kétségbeejtő: Mindig mindent
egy dalba szeretnék belerakni. Aztán észreveszem a producereink és a bandám
arcán, hogy ez túl sok. Akkor azt is észreveszem, ha belehallgatok egy
felvételbe, és leülök a felszerelésemhez azzal a mondattal: "A kevesebb
néha több, te nagymenő!"
Drumheads!!: El tudod képzelni, hogy soha többé ne fogj
dobverőt, ha a Tokio Hotel egy napon feloszlik?
Gustav Schäfer: Nem! Négy vagy öt évesen kezdtem dobolni. Az
általános iskolában akkor voltak más érdekes dolgok is számomra, ennek ellenére
semmi mást nem csináltam, mint a dobolás. Az apukám mindig rajta is tartotta a
szemét, és ha egy Genesis koncertet néztünk és a tömeget néztem, akkor azt
mondta: "Gustav, gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni, ha egyszer oda akarsz
jutni." Ez bizony segített.
(ford.: ReseTH)
|